Urząd Komunikacji Elektronicznej protestuje przeciwko powoływaniu się na jego dane w nowych reklamach internetu w Play. Prezes UKE chce, żeby operator wstrzymał tę kampanię.
Dane z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej są przywoływane w reklamach oferty Play Online Box, które pojawiły się w mediach kilka dni temu. W spotach i na layoutach znajduje się informacja, że internet mobilny w Play zapewnia najlepszą jakość transmisji według danych UKE.
Tymczasem zdaniem Anny Streżyńskiej, prezesa UKE, stwierdzenie to zostało wyjęte z kontekstu wniosków raportu i nie oddaje wyników uzyskanych w czasie całościowych badań. „Badania jakości transmisji danych były prowadzone tylko na terenie 16 miast wojewódzkich, w których Play dysponuje własną siecią GSM/UMTS. Uzyskane i opublikowane w raporcie dane dotyczą zatem tylko i wyłącznie tych miast, w których badano jakość transmisji danych. W żadnej mierze nie pokazuje to obrazu całej sieci Play” - czytamy w komunikacie Streżyńskiej.
Prezes UKE zwraca przy tym uwagę, że Play uzyskuje dobre wyniki transmisji danych tylko we własnej sieci. Natomiast tam, gdzie sieć nie ma własnej infrastruktury i korzysta z roamingu międzyoperatorskiego do Plusa, usługa ta w ogóle nie działa. Wśród takich obszarów Streżyńska wymienia małe miasta i tereny wiejskie oraz trasy kolejowe.
Zdaniem Anny Streżyńskiej informacji z tego badania nie powinno się prezentować wybiórczo, bo powoduje to fałszowanie faktycznego stanu i wprowadza odbiorców w błąd. W związku z tym prezes UKE chce, żeby operator sieci Play wstrzymał emisję reklam internetu mobilnego w takiej formie, w jakiej obecnie są pokazywane.
Przedstawiciele sieci nie zgadzają się z taką interpretacją treści swoich reklam. - W naszej komunikacji jasno precyzujemy, jaki to raport i że to wynik pomiarów w 16 największych miastach - mówi Marcin Gruszka, rzecznik Play. - Zapoznamy się z propozycją UKE, przy czym my też mamy propozycję: test mobilnego internetu w kilkuset miastach i miejscowościach w całej Polsce - dodaje.
Stanowisko Urzędu Komunikacji Elektronicznej ma charakter rekomendacji i wyjaśnienia, natomiast nie ma mocy prawnej. Dlatego operator sieci Play nie musi się do niego zastosować i jeśli tego nie zrobi, nie zostanie na niego nałożona żadna kara. - Nie jesteśmy zwolennikami sądowych przepychanek, zatem sprawa skończy się z pewnością happy endem - deklaruje Marcin Gruszka.
Źródło:


Play reklamuje najlepsza jakość transmisji danych. UKE nakazuje wycofać reklamę.
Started by Mikołaj, Aug 25 2011 11:48
1 reply to this topic
#1 OFFLINE
Posted 25 August 2011 - 11:48
#2 OFFLINE
Posted 30 August 2011 - 10:45
Długo nie trzeba było czekać na odpowiedź ze strony Play. Operator sieci Play po sugestii Urzędu Komunikacji Elektronicznej zmodyfikował swoje reklamy internetu mobilnego. Nie pada w nich już odwołanie do pomiarów UKE, tylko do niezależnych badań.
Zastrzeżenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczyły reklam oferty Play Online Box, które pojawiły się w mediach i na outdoorze tydzień temu. Zdaniem prezes UKE podawane w kampanii stwierdzenie, że internet mobilny w Play zapewnia najlepszą jakość transmisji według danych urzędu, zostało wyjęte z kontekstu wniosków raportu i nie oddaje wyników uzyskanych w czasie całościowych badań. W konsekwencji jak wiemy urząd wezwał operatora Play do wycofania reklam w takiej formie.
Play zastosował się do tej sugestii - w zmienionych reklamach Play Online Box nie znajduje się już odwołanie do badań UKE, tylko do niezależnych badań. Natomiast w krótkim opisie tych badań dodano zastrzeżenie, że najlepsze wyniki uzyskane w nich przez promowaną sieć to rezultaty uśrednione. Modyfikacje zostaną wprowadzone w reklamach w bieżącym tygodniu.
- Przy okazji ustaliliśmy z urzędem ogólne zasady wykorzystywania danych z kolejnych raportów - mówi Marcin Gruszka, rzecznik Play. - Obie strony są przekonane, że to definitywnie wyeliminuje podobne sytuacje w przyszłości - dodaje.
Źródło:
Zastrzeżenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczyły reklam oferty Play Online Box, które pojawiły się w mediach i na outdoorze tydzień temu. Zdaniem prezes UKE podawane w kampanii stwierdzenie, że internet mobilny w Play zapewnia najlepszą jakość transmisji według danych urzędu, zostało wyjęte z kontekstu wniosków raportu i nie oddaje wyników uzyskanych w czasie całościowych badań. W konsekwencji jak wiemy urząd wezwał operatora Play do wycofania reklam w takiej formie.
Play zastosował się do tej sugestii - w zmienionych reklamach Play Online Box nie znajduje się już odwołanie do badań UKE, tylko do niezależnych badań. Natomiast w krótkim opisie tych badań dodano zastrzeżenie, że najlepsze wyniki uzyskane w nich przez promowaną sieć to rezultaty uśrednione. Modyfikacje zostaną wprowadzone w reklamach w bieżącym tygodniu.
- Przy okazji ustaliliśmy z urzędem ogólne zasady wykorzystywania danych z kolejnych raportów - mówi Marcin Gruszka, rzecznik Play. - Obie strony są przekonane, że to definitywnie wyeliminuje podobne sytuacje w przyszłości - dodaje.
Źródło: