Jump to content


1000 zł miesięcznie za Internet w komórce? Klienci Playa w szoku!


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 OFFLINE   Mikołaj

Mikołaj
  • Administrator
  • 6,542 posts
    • Time Online: 173d 20h 4m

Posted 19 August 2011 - 09:41

Play zaskoczył niczego nieświadomych ludzi rachunkami na kilkaset, a nawet ponad 1000 zł za transmisję danych. Klienci nie do końca rozumieją, co się stało, ale zapowiadają walkę z operatorem.

Na Facebooku powstała nowa „grupa wsparcia” –

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

. W momencie publikacji tematu, liczy ona ponad 200 członków. Są to ludzie, którzy dostali od Playa horrendalnie wysokie rachunki za Internet – 500, 700, a nawet ponad 1000 zł.
Większość z nich twierdzi, że nawet nie korzysta zbyt często z Internetu w komórce. Tak jak czytelniczka „Gazety Wyborczej”, pani Anna, która musi zapłacić 1200 zł:
W połowie kwietnia włączono dla mojego numeru telefonu pakiet internetowy w wysokości 500 MB. Włączono też program pokazujący, ile danych mój smartfon ściągnął danego dnia. Około 17 maja dostałam informację, że limit 500 MB został wyczerpany. Wydało mi się to niemożliwe, bo sporadycznie korzystam z Internetu, przeglądam pocztę, aktualizuję prognozę pogody, czasem przeglądam informacje w lokalnych portalach internetowych

Pani Anna sprawdziła i okazało się, że najwięcej danych jej telefon pobierał wtedy, kiedy go w ogóle nie używała. Napisała reklamację, ale Play ją odrzucił. Podobnie jak reklamacje innych poszkodowanych osób.
Marcin Gruszka, rzecznik Play, tłumaczy na łamach „GW”:
Jesteśmy stawiani trochę pod ścianą, bo nasz system naprawdę widzi taką transmisję. Smartfony, szczególnie z systemem Android, mają to do siebie, że non stop łącza się z Internetem. Począwszy od automatycznego sprawdzania poczty, przez aktualizację pogody, po ściąganie paczek z aktualizacjami oprogramowani

Innymi słowy jeśli ktoś ściągał dodatkowe aplikacje na telefon i ma limit 500 MB, wyczerpie go najprawdopodobniej w ciągu kilku dni. Play powinien jednak informować, że pakiet się skończył i odcinać Internet zamiast naliczać dodatkowe kwoty.
Walkę o dostęp do takich informacji zapowiada UKE. Urząd dostał już kilka tysięcy skarg dotyczących rachunków za transmisję danych. Na wszystkich operatorów, nie tylko na Playa.
Propozycje zmian w prawie już zostały wysłane do Ministerstwa Infrastruktury. UKE chce, żeby operatorzy mieli obowiązek odcinania użytkowników od Internetu, jeśli wyczerpią wykupiony limit. Ponadto ma przychodzić informacja, ile będzie kosztował nowy pakiet bądź korzystanie z Sieci według zwykłych stawek.

To dobry pomysł, ale sami klienci też mogliby wykazywać się większym rozsądkiem. Jeśli ktoś ma smartfona, a nie korzysta zbyt często z Internetu, powinien mieć przez większość czasu wyłączony dostęp do Sieci. To najprostszy sposób na uniknięcie problemów.
Za sytuację, w której znaleźli się klienci, niestety trudno winić tylko Playa. Dlatego obawiam się, że nawet zbiorowy pozew nie pomoże. Operator chce zarobić, a prawo mu tego nie zabrania. Owszem, mógłby przysłać informację o tym, że pakiet został wyczerpany, ale czemu miałby to robić, skoro nie ma takiego obowiązku?
Dlatego zanim wejdzie w życie nowe prawo, musimy być po prostu rozsądni. Jeśli nie mamy naprawdę dużego pakietu (typu 20 GB), powinniśmy włączać Internet w smartfonie tylko wtedy, kiedy faktycznie z niego korzystamy. I nie będziemy mieć kłopotów.

Źródło:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



Pojawiła się odpowiedź Play wraz z propozycją rozwiązania sprawy...

Płatności zostaną umorzone, ale tylko tym osobom, które przeniosą się do taryfy All Inlcusive.
„Nie mamy sobie nic do zarzucenia, nie popełniliśmy błędu i nie będziemy nikogo za nic przeprasza” - skomentował całą sytuację na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik Play. „Nie wiem, dlaczego nie wszyscy kupują opcje All Inclusive, gdzie absolutnie nie ma żadnego ryzyka. Nie chcę teraz wdawać się w dyskusje czy ktoś potrafi czy nie obsługiwać smartfona. To nie ma żadnego sensu” - dodał, zaznaczając przy tym: „Nasz system pokazuje transmisję, nikt sobie tego nie wymyśla, nikt nikogo nie wprowadza w błąd”.
Jednocześnie Gruszka zadeklarował, że firma umorzy te wysokie rachunki, ale tylko tym klientom, którzy przejdą na nową taryfę All Inlcusive. „To gest dobrej woli i troski o satysfakcję klienta i mam nadzieję, że takie rozstrzygnięcie ucieszy wszystkich, którzy muszą zapłacić 700/1000/1200 zł” - ocenił.
Użytkownicy „Play - Oszukani” przyjęli tę informację ze zrozumieniem - na stronie dopytują się obecnego również tam rzecznika sieci o szczegóły reklamacji. Natomiast w serwisie wspolnypozew.com udział w pozwie zbiorowym przeciwko Play zadeklarowało do tej pory ponad 30 osób.

Źródło:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!






0 user(s) are reading this topic